
En tjeneste for hele teknologi- og innkjøpsreisen fra behov til gevinst
Aproxima livssyklus
Spesielt godt egnet for virksomheter uten egen IT-avdeling eller innkjøpsfunksjon.
Få innsikt i hvor du kan optimalisere – helt kostnadsfritt.

Hva er Aproxima Livssyklus ?
Aproxima Livssyklus er en fastpriset rådgivningstjeneste som dekker hele innkjøpsreisen – fra behov til ferdig levert løsning og kontinuerlig gevinst.Vi jobber iterativt i tre faser med 17 strukturerte trinn – og tar ansvar i alle ledd. Med en livssyklusbasert tilnærming skaper vi grunnlag for kontinuerlig forbedring i alle faser, ikke bare kjøpsøyeblikket.
Fase 1 – Forberedelser
- Digital kartlegging
- Behovsanalyse
- Lage/kjøpe – vurdering
- Kjøpskriterier og prosessvalg
- Spesifikasjoner
Fase 2 – Innkjøp
- Innsikt – Aproxima data
- Markedsanalyse
- Forespørsel (RFP)
- Evaluering
- Forhandlinger
Fase 3 – Optimalisering
- Leverandøroppfølging
- Priskontroll og optimalisering
- Kostnads- og ytelseskontroll
- Løpende teknologi-rådgivning
- Avtalejustering
Når passer Livssyklus?
-
› Du ønsker en profesjonell partner som sikrer kontinuitet, kontroll og optimal fremdrift – uten å ansette flere.
-
› Du vil ha en løsning som følger opp avtaler, priser og teknologiutvikling – og som maksimerer verdi over tid.
-
› Du ønsker én tjeneste som dekker hele løpet: behov, kjøp, kontrakt og videreutvikling.
-
› Du trenger et oppdatert beslutningsgrunnlag med analyser, referanser og sammenlignbare leverandørdata
-
› Du vil ha tilgang til sammenlignbar og datadrevet innsikt om priser, erfaringer og reell kundetilfredshet.
1. Total-leveranse fra A til Å
Du får en taktisk, uavhengig rådgiver som tar helhetlig ansvar for prosessen – fra behov og anskaffelse til forvaltning, gevinstrealisering og dokumentert resultat.
2. Holistisk tilnærming
Vi kombinerer teknologiforståelse med markedskunnskap og moderne innkjøpsmetodikk. Dette gir i sum bedre avtalevilkår, bedre leverandørsamarbeid og en teknologi-mix med høyere ROI.
3. Datadrevet metode
Du får tilgang til leverandøranalyser og data som sikrer et objektivt beslutningsgrunnlag for utvelgelse av potensielle leverandører – enten du skal bytte leverandør eller reforhandle avtaler.
4. Alt inkludert
Vi følger opp leverandører, kontrakter og KPI-er på dine vegne eller sammen med deg. Det gir kostnadskontroll, kontinuerlig optimalisering og mer tid til egen kjernevirksomhet.